Ontwikkeling & integratie

Terug naar overzicht

Haal meer klanten uit je website dankzij conversie optimalisatie

Wil jij meer omzet uit je website halen? Dan gaat conversie optimalisatie daar een belangrijke factor in spelen. We spreken van een conversie als een website bezoeker naar een klant of lead wordt omgezet. Bij een conversie optimalisatie wordt je website of webshop tot in de puntjes gefinetuned.

Wij halen dan conversie killers weg,  en maken we het doen van een conversie zo makkelijk en interessant mogelijk. Conversie optimalisatie is dé stap om jouw website of webshop naar een hoger niveau te tillen.

Direct naar:

Hoe Restyles jouw conversies de lucht in laat schieten

Bij Restyles hebben we al heel wat websites voorbij zien komen. Wij zijn zowel gespecialiseerd in het ontwerpen en ontwikkelen van websites, als in online marketing. Door al deze kennis te bundelen zijn onze specialisten bij uitstek in staat om de conversies op jouw website of webshop een boost te geven.

Kritische blik op Call to Actions

Met een Call to Action wordt gedoeld op een button of andere aanmoediging op de website die de bezoeker verleidt tot het overgaan op een bepaalde actie. Denk een bestelknop, een ‘lees verder’ regel voor een artikel, of een stuk tekst dat de bezoeker aanspoort. Wij nemen jouw website of webshop kritisch onder de loep om al je Call to Actions eens goed te analyseren.

Bepalen van kleuren en focus

Kleurenpsychologie is een belangrijke factor binnen de neuromarketing. Verschillende kleuren roepen verschillende emoties en associaties op. Ook kunnen de juiste kleuren helpen de aandacht op een element te vestigen. Deze kennis zetten wij effectief in om het doen van een conversie aantrekkelijker te maken.

Optimalisatie van opt-in formulieren

Een opt-in formulier is een formulier waarmee een bezoeker zich per e-mail ergens voor kan inschrijven, zoals een nieuwsbrief. Dergelijke formulieren zijn handig om veel mailadressen mee te verzamelen, die je vervolgens voor e-mailmarketing kunt gaan gebruiken. Door deze formulieren te optimaliseren zorgen we ervoor dat meer bezoekers hun e-mail achterlaten.

Wegnemen van conversie-killers

Een conversie-killer is iets wat de bezoeker irriteert, wegjaagt of op een andere manier de gebruikerservaring op je website verpest. Zoals je zult begrijpen doet de aanwezigheid van deze irritatiefactoren je conversiepercentage geen goed. Wij lopen daarom je hele website na om al deze conversie-killers te verwijderen of aan te passen.

Check-out optimalisatie
(e-commerce)

Bij webshops draait alles om de uiteindelijke bestelling. Bij veel webshops zie je echter dat de stap van het uitkiezen van een product tot het daadwerkelijk plaatsen van een bestelling makkelijker kan. Via een check-out optimalisatie maken wij het plaatsen van bestellingen makkelijker en aantrekkelijker.

Tussentijds evaluatie en rapportages

We kunnen wel van alles roepen, maar voor jou draait het natuurlijk om de uiteindelijke resultaten. Om je goed op de hoogte te houden van onze vorderingen plannen we daarom regelmatig evaluaties in. Ook ontvang je elke maand een uitgebreide rapportage over de afgelopen maand.

Waarom conversie optimalisatie zo belangrijk is

Al heb je nog zo’n mooie website, wanneer deze niet optimaal voor de bezoeker is ingericht, zul je daar niet het maximale uit weten te halen. Dit is waar conversie optimalisatie in beeld komt.

  • Meer conversiemogelijkheden op je website
  • Makkelijker voor bezoekers om te bestellen of een aanvraag te doen
  • Gebruiksvriendelijke en toegankelijke website voor al je bezoekers
  • Meer overtuigingskracht dankzij verleidelijke content en kleuren
  • A/B testen met verschillende opties
  • Optimalisaties gebaseerd op data

Onderdelen van
conversie optimalisatie

Restyles is een full-service marketing specialist en heeft alle diensten onder één dak. Wij bundelen de kennis van diverse experts om met de meest complete inzichten aan jouw campagne te werken.

Data verzamelen

Omdat meten weten is

Content redigeren

Spelfouten zijn echt afknappers

Afbeelding optimalisatie

De juiste afbeeldingen verhogen conversies

Website speedtest

Een trage website jaagt bezoekers weg

A/B testen

Soms een wereld van verschil

Drempels wegnemen

Converteren zo makkelijk mogelijk maken

CTA’s toevoegen

Slim geplaatst

Toegankelijkheid verbeteren

De website voor iedereen bruikbaar maken

Kleuren optimaliseren

Inspelen op emoties

Maandelijkse rapportage

Altijd op de hoogte

Telefonische evaluatie

Verhelderend gesprek

Meedenken in het proces

Je staat er nooit alleen voor

Maandelijkse rapportages en evaluatie

Wij houden ervan om je van iedere stap op de hoogte te houden. Omdat bij conversie optimalisaties aanpassingen aan je website worden gemaakt, overleggen we onze werkzaamheden altijd goed met je. Ook kun je rekenen op maandelijkse rapportages van de behaalde resultaten, net als periodieke evaluaties om deze te bespreken. Hierdoor blijven wij namelijk altijd scherp.

img

Hoe beleven klanten de samenwerking?

Restyles heeft voor ons een maatwerk webapplicatie ontwikkeld en onze wensen zijn hierin perfect uitgevoerd. Ook voor toekomstige aanpassingen staan ze netjes voor ons klaar.

Wij hadden bij Kymco een oplossing nodig voor onze garantie aanvragen. Maatwerk was hiervoor de oplossing en Restyles heeft dit voor ons succesvol gerealiseerd!

Restyles heeft voor ons een nieuwe website en webapplicatie verzorgt van A tot Z. Het team voegt veel enthousiasme toe aan hun werk en dat is terug te zien bij de opleveringen.

Onze conversie optimalisatie werkwijze

  1. Kennismaking & oriëntatie

    Voordat we beginnen willen we graag weten wie je bent, wat je doet en wat je met je website of webshop wilt bereiken. Conversie optimalisatie werkt namelijk beter als we concrete doelen kunnen stellen.

  2. Uitgebreide analyse van je website

    Nu we echt aan de slag gaan, willen we eerst weten waar de winst te behalen is. Dat onderzoeken we door je website uitgebreid te analyseren.

  3. Maandelijkse conversie optimalisatie

    We weten nu wat er te optimaliseren valt. Iedere maand gaan we voor jou aan de slag om al deze punten stapsgewijs op te pakken. Stapje voor stapje wordt jouw website geperfectioneerd.

  4. Tussentijds evaluatiegesprek

    Tussendoor houden we je natuurlijk op de hoogte van de gang van zaken. We zorgen ervoor dat je nooit in het duister tast.

Veelgestelde conversie optimalisatie vragen

Misschien zit je toch nog bomvol vragen over conversie optimalisatie. Kijk in dat geval gerust of je het antwoord bij deze veelgestelde vragen kunt vinden. En zo niet, dan staan we voor je klaar om je van meer informatie te voorzien.

Wat is een conversie?

Een conversie is een handeling van een bezoeker op jouw website waarvan jij wilt dat die gemaakt wordt. Meestal gaat het dan om het plaatsen van een bestelling of het doen van een offerte aanvraag. Maar ook het achterlaten van een e-mailadres kan al als conversie gezien worden.

Wat is conversie optimalisatie?
Waarom is conversie optimalisatie belangrijk?
Hoe voer je conversie optimalisaties uit?

Ben jij klaar om je website of webshop te laten knallen?

Neem direct vrijblijvend contact op en laat onze specialisten onderzoeken hoe de conversie mogelijkheden op je website geoptimaliseerd kunnen worden.

Ook interessant voor jou

img

Blijf op de hoogte

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief is gratis en vrijblijvend. U kunt zich op ieder moment weer afmelden.