Online marketing

Terug naar overzicht

Meer leads en klanten dankzij funnels

Ben jij op zoek naar marketing methodes die voor meer klanten of klantbinding zorgen? Het toepassen van e-mail funnels is daar een zeer geschikte marketing strategie voor. Hierbij bied je content aan die ervoor moet zorgen dat iemand een e-mailadres achter laat.

Door middel van e-mailmarketing kun je deze persoon vervolgens verder benaderen, verder de funnel in ‘duwen’, en daarmee de kans op een conversie vergroten. En het mooie? Je kunt dit proces grotendeels automatiseren!

Direct naar:

Wat is een funnel?

Een funnel is het geheel aan fases die doorlopen worden om van eerste aanraking met een dienst of product over te gaan tot het klant worden. Een persoon die voor het eerst een product tegen komt die hij of zij overweegt te kopen, komt in de eerste fase terecht. Vervolgens wordt een afweging gemaakt (fase 2), een beslissing genomen (fase 3) en dient deze klant behouden te worden voor de lange termijn (fase 4 en 5). Funnel marketing beoogt mensen in de eerste fase te brengen en ze vervolgens, bijvoorbeeld door e-mailmarketing, de rest van de funnel te laten doorlopen.

Funnels bedenken

Funnels zorgen dus voor nieuwe leads en mogelijke nieuwe klanten. Om andere bedrijven van deze strategie te laten profiteren, bedenken we bij Restyles passende funnel marketing tactieken, om je doelgroep op de meest optimale manier met jouw dienst of product in aanraking te brengen.

Funnels bouwen

Om funnel marketing goed te kunnen toepassen, dient de funnel eerst uitgewerkt en gebouwd te worden. Dit geeft inzicht in de verschillende fases van de funnel. Die kennis maakt het vervolgens mogelijk om strategisch op verschillende fases in te spelen.

Sterke content aanbieden

Funnel marketing is sterk afhankelijk van goede content. Deze content kun je namelijk aanbieden, in ruil voor inschrijving met een e-mailadres. Een voorbeeld is het publiceren van een e-book, dat gratis te downloaden is zodra een persoon zich inschrijft. Onze content marketeers ontwikkelen sterke content waar jouw doelgroep van zal smullen.

E-mail marketing

Meestal wordt funnel marketing gecombineerd met e-mail marketing. Eerst wordt de funnel uitgewerkt en gebouwd, en vervolgens wordt content aangeboden in ruil voor een inschrijving met een e-mailadres. Restyles ontwikkelt e-mailtemplates, geheel in jouw eigen huisstijl, en met bijpassende content.

Automatiseren

De e-mails kun je automatisch naar je leads verzenden. Hierbij kunnen allerlei e-mails automatisch en onder verschillende omstandigheden verzonden worden. Zodra het fundament voor de funnel marketing eenmaal staat, hoef je er daarna niet veel meer naar om te kijken en is het een effectieve manier om meer potentiële klanten te trekken.

Call to actions plaatsen

Met een team van designers, developers en UI/UX-experts heeft Restyles alle kennis in huis om conversie-optimalisaties op je website, webshop of app door te voeren. Deze optimalisaties beogen het aantrekkelijker te maken om zich voor de funnel aan te melden.

Waarom funnels je veel extra leads en klanten kunnen opleveren

Bedrijven die online actief zijn lopen zonder funnel veel leads en potentiële klanten mis. Met een funnel maak je het meeste van jouw online aanwezigheid.

  • Je verzamelt extra contacten om te kunnen benaderen
  • Draagt bij aan een optimale customer journey
  • Zorgt voor meer vertrouwen bij de consument
  • Verhoogt de kans op een conversie
  • Helpt bezoekers op je website tot klanten om te toveren
  • Kan geautomatiseerd worden en is daarmee zeer kosteneffectief

Onderdelen van marketing funnels en e-mailmarketing

Funnel marketing bestaat uit het bedenken van een funnel, de opbouw daarvan, het ontwikkelen van content en het instellen van een e-mailmarketing campagne. Restyles heeft alle specialismes onder één dak om dit proces geheel voor jou te kunnen verzorgen.

Funnel bedenken

Gericht op je doelgroep

Content schrijven

Want content is king

Customer journey mapping

De klantreis in kaart brengen

E-mails bouwen

Mooie templates ontwerpen

Automatiseren

Laat software het werk voor je doen

Conversie-optimalisatie

Meer potentiële klanten in je funnel

Maandelijkse rapportages en evaluatie

Bij Restyles ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage van onze werkzaamheden, en de resultaten die daarmee behaald zijn. Wij gaan voor jou aan de slag, dus alles wordt in goed overleg gedaan. Ook plannen we regelmatig evaluatiegesprekken in om de voortgang te bespreken.

img

Hoe beleven klanten de samenwerking?

Restyles heeft voor ons een maatwerk webapplicatie ontwikkeld en onze wensen zijn hierin perfect uitgevoerd. Ook voor toekomstige aanpassingen staan ze netjes voor ons klaar.

Wij hadden bij Kymco een oplossing nodig voor onze garantie aanvragen. Maatwerk was hiervoor de oplossing en Restyles heeft dit voor ons succesvol gerealiseerd!

Restyles heeft voor ons een nieuwe website en webapplicatie verzorgt van A tot Z. Het team voegt veel enthousiasme toe aan hun werk en dat is terug te zien bij de opleveringen.

Onze funnel en e-mailmarketing werkwijze

  1. Kennismaking & oriëntatie

    Eerst even kennismaken en bespreken wat je doet en wat je wilt bereiken. Dan leggen wij de mogelijkheden daarna aan je voor.

  2. Funnels bedenken en uitwerken

    Vervolgens gaan onze strategen aan de slag met het bedenken en uitwerken van een funnel. Deze funnel wordt volledig afgestemd op jouw business.

  3. Content ontwikkelen en e-mails automatiseren

    Content is king, dus we ontwikkelen daarna sterke content om aan te kunnen bieden. Ook zetten we een e-mailmarketing campagne op, die volledig geautomatiseerd wordt.

  4. Tussentijds evaluatiegesprek

    Wil je tussendoor wat kwijt? Geen probleem. Tijdens de tussentijdse evaluatiegesprekken die we inplannen krijg je alle ruimte om feedback te geven.

Veelgestelde vragen over funnels

De volgende vragen krijgen wij vaak om onze oren. Heb je nog een andere vraag waar je graag antwoord op wilt? Neem dan contact met ons op.

Wat is een funnel?

Een funnel is een soort trechter die de klantreis symboliseert. Op het moment dat een bedrijf of persoon voor het eerst in contact met een dienst of product komt, komt deze in de funnel terecht. Vervolgens kan deze lead, of potentiële klant, door de rest van de tunnel geleid worden. Aan het einde van de funnel wordt tot een conversie overgegaan.

Hoe kan een funnel voor marketing gebruikt worden?
Hoe ziet een funnel eruit?

Wil jij meer klanten aantrekken met funnels?

Zie jij kansen voor funnel marketing en geautomatiseerde e-mails voor jouw onderneming? Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

img

Blijf op de hoogte

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief is gratis en vrijblijvend. U kunt zich op ieder moment weer afmelden.