Strategie & design

Terug naar overzicht

Beter opvallen met een sterke digitale strategie

Digitaal je zaakjes op orde hebben wordt voor bedrijven steeds belangrijker. Om verder te digitaliseren heb je een sterke digitale strategie nodig. Want als kip zonder kop software of een app aanschaffen, je website live zetten en hopen op het beste, of adverteren in Google zonder van wanten te weten? Niet als je het ons vraagt.

De digitale strategen van Restyles hebben daarom al veel bedrijven geholpen met de tijd mee te blijven gaan.

Direct naar:

Wat doe jij om relevant te blijven in dit digitale tijdperk?

De wereld is langzaam aan het digitaliseren en daar kun je als ondernemer echt niet meer omheen. Maar hoe zorg je ervoor dat je onderneming met de tijd mee blijft gaan? Restyles heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van digitale strategieën, voor ondernemers klein en groot.

Markt-, doelgroep- en concurrentieanalyse

Een strategie is een doordacht en uitgestippeld plan om naar een gewenste situatie toe te werken. Je kunt zo’n strategie alleen goed ontwikkelen door eerst voldoende informatie over de markt, je concurrenten en je doelgroep te verzamelen. Voordat we beginnen met het bepalen van een digitale strategie, voeren we daarom altijd uitgebreid onderzoek uit om deze informatie te verzamelen.

Bedrijfsprocessen in kaart brengen

Voor veel bedrijven zijn er talloze opties om bedrijfsprocessen te optimaliseren of zelfs automatiseren. Daarbij kun je denken aan het implementeren van bepaalde software binnen je bedrijf, of het laten ontwikkelen van een webapplicatie. Wij brengen de bedrijfsprocessen in kaart om te kijken welke onderdelen jij verder kunt digitaliseren.

Customer journey mapping

Hoe beter jij je doelgroep en klanten kent, hoe meer je de klantbeleving voor jouw product of dienst kunt verbeteren. Dit is waar customer journey mapping in beeld komt. Hierbij leg je visualiseer je de ‘reis’ die iemand maakt, van het 1e contactmoment met jouw dienst of product, tot de aanschaf. Door dit uit te werken maak je het mogelijk specifieke fases in de customer journey te optimaliseren, wat de kans op een conversie vergroot.

De juiste kanalen kiezen

Er zijn diverse kanalen mogelijk waarmee jij je dienst of product online kunt promoten. Aan de hand van het vooronderzoek kun je per dienst, product of klantprofiel het meest optimale kanaal kiezen. Daarbij is ook een multichannel of omnichannel aanpak een optie. Je maakt dan gebruik van meerdere kanalen (zoals social media, Google, een app, of een platform zoals Amazon).

Adverteren en organisch groeien

Online adverteren is a sure way om snel je doelgroep te bereiken. Dit kun je op diverse manieren doen: met tekstadvertenties in zoekmachines (zoals Google), met advertenties op social media, of met display advertenties op andere websites en in apps. Ook zoekmachine optimalisatie is een veelgebruikte strategie. Daarbij ligt de focus op de organische, niet-betaalde zoekresultaten in Google.

Webapplicaties ontwikkelen

Een groot voordeel van bedrijfsprocessen digitaliseren is dat je deze vaak kunt automatiseren. Wij ontwikkelen webapplicaties op maat, waarmee jij in de toekomst veel tijd en geld kunt besparen.


Waarom een digitale strategie zo belangrijk is

Met een digitale strategie zorg je voor houvast, doelen en structuur. Je weet waar je naar toe wilt werken en welke stappen je dient te ondernemen om je doelen te bereiken. En sterker nog, je weet hoe je het jezelf makkelijker kunt maken en je jouw dienst of product het beste aan de man kunt brengen.

  • Zorgt voor overzicht en structuur in je aanpak
  • Doelgerichte aanpak aan de hand van SMART doelstellingen
  • Tijd en geld besparen dankzij handige automatiseringen
  • Geeft sturing aan je marketing werkzaamheden
  • Voor ieder bedrijf en ieder budget een passende strategie
  • Essentieel om met je onderneming relevant te blijven

Onderdelen van
een digitale strategie

Restyles is een full-service bureau dat online marketing, design en development diensten aanbiedt. Wij hebben alle expertise onder één dak om de sterkste digitale strategie voor jouw onderneming te ontwikkelen.

Uitgebreide analyses

Zoveel mogelijk informatie verzamelen

Customer journey mapping

Klantbeleving optimaliseren

SMART doelen

Meetbare en haalbare doelen instellen

Single, multi- of omnichannel

Voor ieder bedrijf een oplossing

UI/UX optimalisaties

Gebruikerservaring perfectioneren

Goed meetbare data

Altijd inzicht in de cijfers

Maandelijkse rapportage

Altijd op de hoogte

Telefonische evaluatie

Verhelderend gesprek

Meedenken in het proces

Je staat er nooit alleen voor

Maandelijkse rapportages en evaluatie

Een digitale strategie is voor de lange termijn. De ontwikkeling en uitvoering is dus geen kleine, eenmalige klus. Bij Restyles ontvang je daarom iedere maand uitgebreide rapportages van onze werkzaamheden, zodat je altijd op de hoogte blijft van onze werkzaamheden en ondersteuning. Ook evalueren we de samenwerking periodiek, wat ons scherp houdt en jou de kans geeft feedback te geven.

img

Hoe beleven klanten de samenwerking?

Restyles heeft voor ons een maatwerk webapplicatie ontwikkeld en onze wensen zijn hierin perfect uitgevoerd. Ook voor toekomstige aanpassingen staan ze netjes voor ons klaar.

Wij hadden bij Kymco een oplossing nodig voor onze garantie aanvragen. Maatwerk was hiervoor de oplossing en Restyles heeft dit voor ons succesvol gerealiseerd!

Restyles heeft voor ons een nieuwe website en webapplicatie verzorgt van A tot Z. Het team voegt veel enthousiasme toe aan hun werk en dat is terug te zien bij de opleveringen.

Onze digitale strategie werkwijze

  1. Kennismaking & oriëntatie

    We willen eerst graag weten wie je bent, wat je doet en boven alles: wat wil je met je onderneming bereiken?

  2. Uitgebreide analyses en plan van aanpak

    Tijd om te knallen. We beginnen direct met onze analyses en het verzamelen van informatie. Op basis daarvan komen we met een plan van aanpak.

  3. Maandelijkse optimalisaties

    Na je akkoord gaan we over tot de uitvoering van de strategie. Daarbij gaan we maandelijks voor je aan de slag. Uiteraard ontvang je regelmatig updates en rapportages van ons.

  4. Tussentijds evaluatie gesprek

    Heb je feedback, of vind je dat er wat anders moet? In de tussentijdse evaluatiegesprekken die we inplannen krijg je alle ruimte om jouw kijk op de gang van zaken te geven.

Veelgestelde vragen over digitale strategieën

Meer weten over digitale strategieën? Zoek het antwoord tussen deze veelgestelde vragen, of neem contact met ons op!

Wat is een digitale strategie?

Een digitale strategie is een plan waarin beschreven staat hoe een onderneming processen kan digitaliseren en prestaties op digitaal gebied kan verbeteren. Het kan daarbij gaan om online marketing, of bijvoorbeeld het implementeren van webapplicaties of bepaalde software.

Waar bestaat een digitale strategie uit?

Hoe ontwikkel je een digitale strategie?

Waarom is een digitale strategie belangrijk?

Wil jij vlammen met
een sterke digitale strategie?

Neem contact op voor vrijblijvend advies en laat ons alle mogelijkheden aan je voorleggen!

Ook interessant voor jou

img

Blijf op de hoogte

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief is gratis en vrijblijvend. U kunt zich op ieder moment weer afmelden.