• Creatief en enthousiast team
  • Unieke strategieën
  • Top service en persoonlijk contact
  • Scherpe en betaalbare prijzen
mobile_photo
11 mrt.

Google stopt met de advertenties rechts van de zoekresultaten (+uitzondering)

Google gaf onlangs aan per direct te stoppen met het tonen van advertenties rechts van de zoekresultaten (AdWords). Het gaat om een wijziging die wereldwijd geldt, zowel in Nederland als in alle andere versies van de zoekmachine. 

De reden voor het stoppen met advertenties rechts van de zoekresultaten geeft Google (uiteraard) niet prijs, al kunnen we daar wel naar raden. De zoekresultaten zien er zonder de Google advertenties aan de rechterkant een stuk ‘schoner’ uit. Dit leidt tot een meer opgeruimd geheel, wat bezoekers over het algemeen als prettig zullen ervaren.

De kans is daarnaast groot dat Google er zonder de Google advertenties aan de rechterkant voor probeert te zorgen dat het zoekmachine adverteren boven de organische resultaten aantrekkelijker wordt. Het is door middel van SEA mogelijk om de eerste posities boven de daadwerkelijke zoekresultaten te kopen, het lijkt erop dat Google probeert daar meer aandacht naar uit te laten gaan. Aan de andere kant creëert Google op deze manier schaarste op de pagina met zoekresultaten. Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat de Cost Per Click (CPC) omhoog gaat. Advertenties plaatsen wordt duurder, wat het van groot belang maakt een goede SEA-specialist in te schakelen die helpt de juiste zoekwoorden in te kopen voor een scherpe prijs.

Uitzondering: Google Shopping

Er geldt een uitzondering op het bovenstaande, Google heeft aangegeven de advertenties wel te blijven tonen bij zoekresultaten gebaseerd op Google Shopping. Wat dat betreft richt Google zich met de nieuwe werkwijze op de Search Engine Result Pages (SERPs) met informatieve resultaten, de meer commerciële resultaten blijven de Google advertenties aan de rechterkant houden.

4 in plaats van 3 advertenties

Bovendien is Google enige tijd geleden al begonnen met het toevoegen van een vierde advertenties boven de organische zoekresultaten. Dat waren er eerder nog drie, waardoor er iets meer ruimte bij is gekomen. Wat dit uiteindelijk betekent voor de CPC’s en de effectiviteit van de SERPs valt natuurlijk af te wachten, wij zitten er bij Restyles in ieder geval bovenop.

Zoekt u een specialist in SEA, die u kan adviseren en begeleiden bij een AdWords-campagne? Wij houden de ontwikkeling in de gaten en zorgen er op die manier voor dat we de beste advertentieposities voordelig voor u kunnen inkopen. Onze specialisten kunnen u helder uitleggen hoe u optimaal gebruik kunt maken van het zoekmachine adverteren, waarbij we uiteraard rekening houden met de wijzigingen die Google op dit gebied doorvoert.

Direct een SEA campagne laten opstarten door onze specialisten of meer informatie ontvangen over de mogelijkheden? Neem contact op, we vertellen u er graag meer over.

Vond u dit een interessant artikel?
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Met succes geleverd voor:

  • praefero
  • nissan
  • merkur
  • docter-online

Hebben wij u kunnen overtuigen of heeft u een vraag?

Bel +31 (0 ) 8502 50004 voor meer advies. Of klik op 1 van de contactknoppen hieronder.

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Tips, aanbiedingen en het laatste nieuws.

  • Restyles - Full-service internetbureau en reclamebureau
  • Restyles - Full-service internetbureau en reclamebureau
Restyles - Full-service internetbureau en reclamebureau
Restyles - Full-service internetbureau en reclamebureau
Restyles - Full-service internetbureau en reclamebureau
Restyles - Full-service internetbureau en reclamebureau
Restyles - Full-service internetbureau en reclamebureau