Doelgroep- en concurrentieanalyse
Een merkstrategie is de basis voor alles dat je met je merk doet en uitdraagt. Maar om die strategie op te zetten, dienen we eerst goed vooronderzoek te doen. Daarvoor onderzoeken we je concurrenten en je doelgroep.
Wil jij met je merk de volgende stap zetten? Dan kun je niet zonder een goed doordachte merkstrategie. Voor alle grote merken (denk Nike, Apple, McDonalds of Google) geldt hetzelfde: ze zijn herkenbaar en roepen een bepaald gevoel op.
Met een sterke merkstrategie zorg jij voor de optimale lancering en merkbeleving van je merk.
Restyles is een full-service marketing specialist. Al vele jaren helpen wij ondernemers zowel via online als offline kanalen hun bedrijf of merk op de kaart te zetten. Daarbij dragen we ons steentje bij aan de ontwikkeling van het merk in de breedste zin van het woord. Een team van designers, copywriters, UI/UX-specialisten, strategen en developers zit klaar om je over al deze aspecten waardevolle input te geven.
Een merkstrategie is de basis voor alles dat je met je merk doet en uitdraagt. Maar om die strategie op te zetten, dienen we eerst goed vooronderzoek te doen. Daarvoor onderzoeken we je concurrenten en je doelgroep.
Om houvast te hebben bij het uitdragen van een sterk merk dienen we belangrijke waarden vast te leggen. Dit garandeert dat iedereen op dezelfde lijn zit, en zorgt voor een essentiële merkstrategie factor: consequentie.
Het merkverhaal is het verhaal dat verteld waar jouw merk voor staat, wat je merk doet en wat je hoopt te bereiken. Dit verhaal informeert over de oorsprong van je merk, je merkwaarden, en overtuigt je doelgroep van je visie. Het is dus een communicatiemiddel om je merkidentiteit verder te verspreiden.
Het hebben van uitgeschreven waarden, merkverhaal en een visuele identiteit is nog niet voldoende. Echt sterke merken roepen ook gevoelens op bij de doelgroep. Daarom ontwikkelen we ook de juiste merkbeleving, die je merk beaamt zoals jij dat voor ogen hebt.
Om bij de grootste te horen moet je groot durven denken. En daarvoor heb je een merkstrategie nodig.
Om een zo complete merkstrategie voor je neer te zetten werken we bij Restyles samen met diverse specialisten. Hierdoor kunnen wij de meest complete strategie voor je ontwikkelen.
Kritische doelgroep- en concurrentieanalyse
Een herkenbare huisstijl
Wat jij met de wereld gaat delen
Altijd consequent blijven
Het juiste gevoel oproepen
De touwtjes in handen blijven houden
We vinden het belangrijk dat jouw merkstrategie precies volgens jouw visie ontwikkeld wordt. Niemand kent je merk immers zo goed als jij zelf. Wij zorgen voor de ondersteunende expertise op alle relevante vlakken. Daarbij ontvang je regelmatig uitgebreide rapportages en plannen we periodieke evaluaties in. Hierdoor blijven wij scherp en ben je altijd precies op de hoogte van de stand van zaken.
Voordat we de strategie kunnen bepalen willen we eerst kennismaken en je visie bespreken. Hoe beter we jouw merk leren kennen, hoe beter wij ons werk kunnen doen.
Tijd om te knallen. Wij beginnen met het ontwerpen van de merkidentiteit, het schrijven van het merkverhaal en het ontwikkelen van de merkbeleving.
Nu de grote lijnen zijn uitgezet moet er bijgeschaafd worden. Door elkaar over en weer feedback te geven wordt de merkstrategie geperfectioneerd.
De strategie is klaar en volledig uiteengezet. Pak de taart en champagne er maar bij, want je merkstrategie kan nu gelanceerd worden!
Heb je vragen over merkstrategieën? Misschien vind je het antwoord wel tussen deze veelgestelde vragen. Toch niet? Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder.
Een merkstrategie is een uiteenzetting van de koers die een merk wil varen om te groeien, doelen te bereiken, en een visie uit te dragen.
Benieuwd hoe wij jouw merk kunnen lanceren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en ontdek de mogelijkheden.