Strategie & design

Terug naar overzicht

Succesvol je merk lanceren met een merkstrategie

Wil jij met je merk de volgende stap zetten? Dan kun je niet zonder een goed doordachte merkstrategie. Voor alle grote merken (denk Nike, Apple, McDonalds of Google) geldt hetzelfde: ze zijn herkenbaar en roepen een bepaald gevoel op.

Met een sterke merkstrategie zorg jij voor de optimale lancering en merkbeleving van je merk.

Direct naar:

Merkstrategie en ontwikkeling in de breedste zin van het woord

Restyles is een full-service marketing specialist. Al vele jaren helpen wij ondernemers zowel via online als offline kanalen hun bedrijf of merk op de kaart te zetten. Daarbij dragen we ons steentje bij aan de ontwikkeling van het merk in de breedste zin van het woord. Een team van designers, copywriters, UI/UX-specialisten, strategen en developers zit klaar om je over al deze aspecten waardevolle input te geven.

Doelgroep- en concurrentieanalyse

Een merkstrategie is de basis voor alles dat je met je merk doet en uitdraagt. Maar om die strategie op te zetten, dienen we eerst goed vooronderzoek te doen. Daarvoor onderzoeken we je concurrenten en je doelgroep.

Merkvisie en waarden vastleggen

Om houvast te hebben bij het uitdragen van een sterk merk dienen we belangrijke waarden vast te leggen. Dit garandeert dat iedereen op dezelfde lijn zit, en zorgt voor een essentiële merkstrategie factor: consequentie.

Merkverhaal uitschrijven

Het merkverhaal is het verhaal dat verteld waar jouw merk voor staat, wat je merk doet en wat je hoopt te bereiken. Dit verhaal informeert over de oorsprong van je merk, je merkwaarden, en overtuigt je doelgroep van je visie. Het is dus een communicatiemiddel om je merkidentiteit verder te verspreiden.

Meer over online marketing

Merkbeleving uiteenzetten

Het hebben van uitgeschreven waarden, merkverhaal en een visuele identiteit is nog niet voldoende. Echt sterke merken roepen ook gevoelens op bij de doelgroep. Daarom ontwikkelen we ook de juiste merkbeleving, die je merk beaamt zoals jij dat voor ogen hebt.

Waarom je niet zonder merkstrategie kunt

Om bij de grootste te horen moet je groot durven denken. En daarvoor heb je een merkstrategie nodig.

  • Een merkstrategie is het fundament voor wat je met je merk wilt bereiken
  • Maakt duidelijk welke kant je met je merk op wil
  • Zorgt ervoor dat je merk meer impact heeft bij je doelgroep
  • Is voor je branding en marketing een belangrijk houvast
  • Zorgt voor eenheid en maakt je merk herkenbaar
  • De merkstrategie geeft betekenis aan je merk

Onderdelen van het bepalen
van een merkstrategie

Om een zo complete merkstrategie voor je neer te zetten werken we bij Restyles samen met diverse specialisten. Hierdoor kunnen wij de meest complete strategie voor je ontwikkelen.

Merkpositionering

Kritische doelgroep- en concurrentieanalyse

Merkidentiteit

Een herkenbare huisstijl

Merkverhaal

Wat jij met de wereld gaat delen

Merkvisie

Altijd consequent blijven

Merkbeleving

Het juiste gevoel oproepen

Merkmanagement

De touwtjes in handen blijven houden

Uitgebreide rapportages
en periodieke evaluaties

We vinden het belangrijk dat jouw merkstrategie precies volgens jouw visie ontwikkeld wordt. Niemand kent je merk immers zo goed als jij zelf. Wij zorgen voor de ondersteunende expertise op alle relevante vlakken. Daarbij ontvang je regelmatig uitgebreide rapportages en plannen we periodieke evaluaties in. Hierdoor blijven wij scherp en ben je altijd precies op de hoogte van de stand van zaken.

img

Hoe beleven klanten de samenwerking?

Restyles heeft voor ons een maatwerk webapplicatie ontwikkeld en onze wensen zijn hierin perfect uitgevoerd. Ook voor toekomstige aanpassingen staan ze netjes voor ons klaar.

Wij hadden bij Kymco een oplossing nodig voor onze garantie aanvragen. Maatwerk was hiervoor de oplossing en Restyles heeft dit voor ons succesvol gerealiseerd!

Restyles heeft voor ons een nieuwe website en webapplicatie verzorgt van A tot Z. Het team voegt veel enthousiasme toe aan hun werk en dat is terug te zien bij de opleveringen.

Onze merkstrategie
werkwijze

  1. Kennismaking & oriëntatie

    Voordat we de strategie kunnen bepalen willen we eerst kennismaken en je visie bespreken. Hoe beter we jouw merk leren kennen, hoe beter wij ons werk kunnen doen.

  2. Merkstrategie ontwikkeling

    Tijd om te knallen. Wij beginnen met het ontwerpen van de merkidentiteit, het schrijven van het merkverhaal en het ontwikkelen van de merkbeleving.

  3. Wisselwerking van feedback

    Nu de grote lijnen zijn uitgezet moet er bijgeschaafd worden. Door elkaar over en weer feedback te geven wordt de merkstrategie geperfectioneerd.

  4. Lancering van je merkstrategie

    De strategie is klaar en volledig uiteengezet. Pak de taart en champagne er maar bij, want je merkstrategie kan nu gelanceerd worden!

Veelgestelde vragen over merkstrategieën

Heb je vragen over merkstrategieën? Misschien vind je het antwoord wel tussen deze veelgestelde vragen. Toch niet? Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder.

Wat is een merkstrategie?

Een merkstrategie is een uiteenzetting van de koers die een merk wil varen om te groeien, doelen te bereiken, en een visie uit te dragen.

Waarom is een merkstrategie belangrijk?

Hoe kun je een merkstrategie bepalen?

Waar bestaat een merkstrategie uit?

Klaar voor de start? Go!

Benieuwd hoe wij jouw merk kunnen lanceren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en ontdek de mogelijkheden.

Ook interessant voor jou

img

Blijf op de hoogte

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief is gratis en vrijblijvend. U kunt zich op ieder moment weer afmelden.