Online marketing

Krachtig en effectief: e-mailmarketing

Heb jij een mooie mailinglist opgebouwd en wil je daar optimaal gebruik van maken? E-mailmarketing is een effectieve en laagdrempelige manier om (potentiële) klanten en leads te benaderen. Om met e-mails de gewenste resultaten te behalen dien je mooie en slim geschreven mailings te versturen.

Als digitale specialist is dat voor Restyles gesneden koek. Wij helpen je graag bij het maken en versturen van mailings, zodat jij je op je core business kunt blijven focussen.

Direct naar:

Meer conversies, klantbinding en omzet met e-mailmarketing

E-mail zijn al lange tijd een marketingkanaal waarmee je op laagdrempelige wijze je boodschap aan een geïnteresseerde doelgroep kunt overbrengen. Nieuws te melden? Uitverkoop aankondigen? Interesse peilen? Actie promoten? E-mailmarketing maakt het snel en makkelijk. En het mooie is: mailings laten maken en versturen is ook nog eens relatief goedkoop. Win-win!

Opstellen mailings planning

Een e-mailmarketing campagne is het meest effectief wanneer je regelmatig mails verstuurt en dit voor zover mogelijk automatiseert. Wij denken daarom met je mee over de inhoud van de mails. Op basis daarvan wordt een planning gemaakt, die verdere houvast geeft.

Ontwerpen van een mooi e-mail template

De mailings die we versturen dienen er natuurlijk wel goed uit te zien. Onze designers ontwerpen daarom mooie e-mailtemplates (of sjablonen), geheel in je eigen huisstijl. Je doelgroep heeft daardoor altijd direct door dat de mail van jou afkomstig is.

Schrijven van pakkende en converterende mailings

De effectiviteit van je mailings valt en staat met de kwaliteit van de inhoud. Daarom ondersteunen onze content specialisten je met het schrijven van pakkende, interessante en converterende mailings. Daarbij wordt de tone of voice aangehouden zoals past bij jouw bedrijf.

Geautomatiseerde e-mailmarketing campagne aanmaken

E-mailmarketing campagnes kunnen grotendeels geautomatiseerd worden. Daarmee is het een zeer handig middel om potentiële klanten die in je funnel terecht zijn te komen te blijven benaderen. Restyles zorgt voor een volledig opgezette en geautomatiseerde e-mailcampagne die aansluit op je marketingfunnel.

Data monitoren en optimalisaties

Als je e-mailmarketing campagne eenmaal loopt kunnen onze marketeers relevante data verzamelen en deze regelmatig onder de loep nemen. Dit stelt ons in staat de effectiviteit van de mailings te zien en, waar nodig, dingen aan te passen. Je campagne gaat daardoor beter en beter lopen.

Tussentijds evaluatie en rapportages

We kunnen wel van alles roepen, maar voor jou draait het natuurlijk om de uiteindelijke resultaten. Om je goed op de hoogte te houden van onze vorderingen plannen we daarom regelmatig evaluaties in. Ook ontvang je elke maand een uitgebreide rapportage over de afgelopen maand.

Waarom mailings zo belangrijk zijn

Wereldwijd maken miljoenen bedrijven gebruik van e-mailmarketing. Niet gek wat ons betreft: e-mailmarketing is een van de meest toegankelijke marketingstrategieën.

  • Mails kunnen gepersonaliseerd worden
  • Je staat in direct contact met je doelgroep en potentiële klanten
  • E-mailmarketing is laagdrempelig: een e-mailadres opgeven is niet veel gevraagd
  • De data en effectiviteit van mailings zijn goed te meten
  • Vergeleken met andere marketingstrategieën is e-mailmarketing relatief goedkoop

Onderdelen van e-mailmarketing

Jouw e-mailmarketing campagne kun je met een gerust hart aan Restyles overlaten. Wij hebben namelijk alle kennis op het gebied van mailings, content marketing, design en marketing data onder één dak.

Planning maken

Houvast geven aan de campagne

Funnel marketing

Strategisch e-mails versturen

E-mails verzamelen

Zo groot mogelijke mailinglijst opbouwen

E-mail template ontwerpen

Mooi ontwerp in je huisstijl

Mailings schrijven

Mails die je doelgroep aanspreken

Data verzamelen

Cliché, maar meten is weten

Maandelijkse optimalisaties

Conversies kunnen altijd hoger

Automation

Nergens meer naar omkijken

Software selecteren

Met de fijnste tools werken

Maandelijkse rapportages en evaluatie

Wij houden ervan om je van iedere stap op de hoogte te houden. Omdat bij conversie optimalisaties aanpassingen aan je website worden gemaakt, overleggen we onze werkzaamheden altijd goed met je. Ook kun je rekenen op maandelijkse rapportages van de behaalde resultaten, net als periodieke evaluaties om deze te bespreken. Hierdoor blijven wij namelijk altijd scherp.

img

Hoe beleven klanten de samenwerking?

Vivamus maximus, risus sed facilisis pellentesque, orci velit hendrerit mi, quis volutpat lacus magna nec nulla. In eu elit id dolor ultricies volutpat vel nec ipsum. Donec at felis ornare, varius nibh vel, laoreet orci. Proin odio magna, tincidunt in accumsan sed.

Proin nec nulla molestie, pretium augue at, sodales sapien. Donec feugiat facilisis nisi, vel aliquet ligula mattis et. Vestibulum mattis eros risus, vitae tempor ex laoreet vitae.

Nunc auctor egestas ligula quis molestie. Morbi sit amet ex at diam accumsan rhoncus nec sit amet nunc. Morbi non mollis nisl. Phasellus malesuada massa augue!

Onze e-mailmarketing werkwijze

  1. Kennismaking & oriëntatie

    Tijdens een persoonlijke intake nemen we je wensen en doelen door. Op basis daarvan stellen wij vervolgens een strategie op.

  2. Opzetten e-mailmarketing campagne

    Na goedkeuring van deze strategie gaan we direct aan de slag met het opzetten van een e-mailmarketing campagne.

  3. Maandelijkse optimalisatie

    Wij gaan maandelijks voor je aan de slag om je e-mailmarketing campagne te optimaliseren. Wij analyseren de data en maken aanpassingen waar nodig.

  4. Tussentijds evaluatiegesprek

    Tussendoor krijg je de ruimte om ons van feedback te voorzien. Daarvoor plannen we tussentijdse evaluatie gesprekken in.

Veelgestelde vragen over e-mailmarketing

Meer weten over e-mailmarketing? Wie weet vind je hier het antwoord op je vraag. Zo niet, neem dan gerust contact met ons op.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een marketingstrategie waarbij e-mails voor commerciële doeleinden gebruikt worden. De mails kunnen gestuurd worden in het kader van nieuwsberichten, klantenbinding en het werven van nieuwe klanten.

Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?
Wat moet er in de e-mails staan?
Hoe kom ik aan voldoende e-mailadressen?

Ook met e-mailmarketing beginnen?

Beschik jij al over een grote mailinglist en wil je daarom met e-mailmarketing beginnen, of ben je overtuigd geraakt van de voordelen? Neem direct contact op om de mogelijkheden vrijblijvend te bespreken!

Ook interessant voor jou

img

Blijf op de hoogte

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief is gratis en vrijblijvend. U kunt zich op ieder moment weer afmelden.